شرکت ساینا سایه

سازنده انواع سایبان پارچه ای و آلاچیق و سایبان چادری

شرکت ساینا سایه

سازنده انواع سایبان پارچه ای و آلاچیق و سایبان چادری

شرکت ساینا سایه

گروه مهندسی ساینا با هدف ارائه تمامی خدمات مرتبط به فضای باز (Outdoor) شامل طراحی معماری، طراحی مهندسی، تأمین، اجرا و نگهداری فعالیت های خود را در کشور عزیزمان ایران آغاز کرد. هدف اصلی شرکت ساینا ارائه خدمات مهندسی منطبق با استانداردها و تکنولوژی های روز دنیا با مشارکت شرکت های اروپایی و پیشرو در فعالیت های مهندسی و نور پردازی فضای باز می باشد.

تلفن تماس : 88558165
09198101148

شرکت ساینا برای پیشبرد اهداف خود اقدام به ثبت دو برند ساینا سایه و ساینا روشن نموده است. برند ساینا سایه شامل تمامی فعالیت های مرتبط به طراحی و اجرای سازه های کششی و پارچه ای می باشد. برند ساینا روشن دارای هدف تأمین تجهیزات نورپردازی فضای باز و همچنین توسعه دانش طراحی و اجرای نورپردازی در پروژه های عمرانی کشور می باشد.

سازه های پارچه ای یکی از انواع سازه های غشایی می باشند که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند در سال های اخیر به شدت مورد استقبال کشور های اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس قرار گرفته است. علیرغم مزیت های بیشمار سازه پارچه ای، پیچیدگی های مهندسی و همچنین اهمیت طراحی معماری این سازه ها استفاده از سازه های چادری در کشور را بسیار محدود کرده است.

برند ساینا سایه با هدف انتقال کامل دانش فنی مهندسی سازه های کششی – پارچه ای و همچنین امکان اجرای این سازه ها در تمامی ابعاد و رفع نیازهای مشتریان فعالیت های خود را آغاز نمود. هدف از این برند در کنار ارائه خدمات و محصولات مطابق با استانداردهای جهانی، فرهنگ سازی و آشنا کردن هر چه بیشتر معماری ایران با سازه های پارچه ای و مزایا و محدودیت های آن می باشد.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

پوشش سقف وید و نورگیر

شرکت سازه غشایی ساینا سایه ارائه دهنده خدمات فنی مهندسی شامل طراحی، ساخت و نگهداری انواع سازه های کششی می باشد. ساخت یک پوشش پارچه ای به فرم اینورس دوقلو برای مجموعه خدمات رفاهی شهر در ایزدشهر استان مازندران به درخواست مجموعه بانک شهر طراحی شد. این پوشش غشایی با هدف ایجاد یک سایبان دکوراتیو و زیبا در محدوده وید این مجتمع تجاری - رفاهی اجرایی گشت. به علت تاکید کارفرما بر سرعت اجرای بالا از پارچه کششی استفاده شد و کل فرایند ساخت در کارگاه یک هفته و پروسه نصب در کمتر از دو روز انجام پذیرفت و سقف وید تحویل مجموعه شهر گردید.

طرح معماری پوشش وید نورگیر

طراحان و معماران این پروژه با هدف ارتباط با فضای خارجی و آسمان تصمیم گرفتند تا حوضچه و آبنمایی در فضای زیرین ساخته شود و آب باران و بارش آن بر روی این فضا وجود داشته باشد و به خلق فضایی دراماتیک و خلاقانه منجر گردد. برای هدایت آب باران به داخل این آب نما ها تصمیم طراحان بر آن شد تا سازه پارچه ای را برای این نورگیر با فرم اینورس یا وارونه انتخاب نمایند ، مستطیل بودن فضا موجب شد تا طراحان این وید فرم اینورس دوقلو (دوبل) را بسازندکه هر کدام از این اینورس هاا مساحت 1000 متر مربع را پوشش می دهند.

در طراحی معماری این پوشش نورگیر مرکز تجاری هیچگونه سازه ای در نظر گرفته نشد و تنها اتصالات آن توسط کابل ها به زمین انجام می گرفت تا هیچ گونه المانی غیر از پارچه در منظر این سقف وید نمایان نشود و پارچه یک تکه باشد.  بدلیل قرارگیری واحد های تجاری در طبقات پایین و کافی شاپ ها و رستوران ها در طبقه بالاییی فرم اینورس بگونه ای طراحی شد که تا تراز کف طبقه بالایی پایین آمده ( 3.55 متر ) و فضای کافی شاپ و رستوران طبقه فوقانی را از طبقات تجاری زیرین متمایز گرداند.

مشخصات سازه و پارچه کششی

این پوشش نورگیر مجتمع تجاری فاقد هرگونه سازه ای بوده و کل این پوشش پارچه ای توسط رینگ و با کابل های عمودی و افقی به همراه کشش خود سطح پارچه مهار گشته است. از دیگر ویژگی های این پوشش وید استفاده از رینگ بدون استفاده از پیچ می باشد. عدم نیاز به سازه برای این نوع پوشش چادری وید موجب گشت تا سرعت ساخت و نصب بسیار بالایی را شاهد باشیم بگونه ای که کل مدت زمان ساخت و نصب این پروژه کمتر از 10 روز می باشد. تمامی اتصالات این پروژه در معرض آب باران و هوای شرجی ساحل شهر ایزدشهر قرار داشتند به همین دلیل از تمامی اتصالات ، رینگ ها و پلیت این سقف نورگیر روکش و لعاب آب طلا داده شدند که علاوه بر زیبایی خیره کننده مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و شرایط جوی شرجی خواهند داشت.

پارچه کششی برند ورسایدگ verseidag ساخت آلمان 900 گرمی با روکش PVDF برای این پروژه استفاده شد تا بیشترین مقاومت را در برابر نیروهای کششی وارده از اتصالات و نیروی باد و برف را داشته باشند و 400 مربع پارچه مصرفی بتوانند بدون هیچ گونه سازه فولادی به تنهایی تنش های وارده را تحمل نماید.


مشخصات سقف نورگیر

این پروژه یک پوشش وید برای مجتمع تجاری رفاهی شهر به فرم اینورس دوقلو به ابعاد 8.5 در 24 متر و مساحت 205 متر مربع می باشد.  در دوخت پارچه کششی PVDF از روش جوش فرکانس بالا ( High Frequency ) استفاده گردیده است . تمامی اتصالات سازه بدارای لعاب و روکش آب طلا می باشند.


مساحت : 205 متر مربع
کاربری : وید مجتمع تجاری
محل پروژه : ایزدشهر
جنس پارچه : PVC – PVDF
وزن پارچه : ۹۰۰ گرم
نوع دوخت پارچه : جوش فرکانس بالا HF
مشخصات سازه : فولاد با رنگ الکترواستاتیک
زمان اجرا : اسفند  ۱۳۹۵


  • ساینا سایه