شرکت ساینا سایه

سازنده انواع سایبان پارچه ای و آلاچیق و سایبان چادری

شرکت ساینا سایه

سازنده انواع سایبان پارچه ای و آلاچیق و سایبان چادری

شرکت ساینا سایه

گروه مهندسی ساینا با هدف ارائه تمامی خدمات مرتبط به فضای باز (Outdoor) شامل طراحی معماری، طراحی مهندسی، تأمین، اجرا و نگهداری فعالیت های خود را در کشور عزیزمان ایران آغاز کرد. هدف اصلی شرکت ساینا ارائه خدمات مهندسی منطبق با استانداردها و تکنولوژی های روز دنیا با مشارکت شرکت های اروپایی و پیشرو در فعالیت های مهندسی و نور پردازی فضای باز می باشد.

تلفن تماس : 88558165
09198101148

شرکت ساینا برای پیشبرد اهداف خود اقدام به ثبت دو برند ساینا سایه و ساینا روشن نموده است. برند ساینا سایه شامل تمامی فعالیت های مرتبط به طراحی و اجرای سازه های کششی و پارچه ای می باشد. برند ساینا روشن دارای هدف تأمین تجهیزات نورپردازی فضای باز و همچنین توسعه دانش طراحی و اجرای نورپردازی در پروژه های عمرانی کشور می باشد.

سازه های پارچه ای یکی از انواع سازه های غشایی می باشند که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند در سال های اخیر به شدت مورد استقبال کشور های اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس قرار گرفته است. علیرغم مزیت های بیشمار سازه پارچه ای، پیچیدگی های مهندسی و همچنین اهمیت طراحی معماری این سازه ها استفاده از سازه های چادری در کشور را بسیار محدود کرده است.

برند ساینا سایه با هدف انتقال کامل دانش فنی مهندسی سازه های کششی – پارچه ای و همچنین امکان اجرای این سازه ها در تمامی ابعاد و رفع نیازهای مشتریان فعالیت های خود را آغاز نمود. هدف از این برند در کنار ارائه خدمات و محصولات مطابق با استانداردهای جهانی، فرهنگ سازی و آشنا کردن هر چه بیشتر معماری ایران با سازه های پارچه ای و مزایا و محدودیت های آن می باشد.

طبقه بندی موضوعی

سقف چادری متحرک


سقف متحرک

تنوع آب و هوایی در شهرها و کشورهای مختلف سبب می شود که در هر منطقه از پوشش های مناسب با آن آب و هوا استفاده شود. یکی از این پوششها سقف متحرکاست این نوع پوشش علاوه بر اینکه فضای محیط را زیبا می سازد، به راحتی از آب و هوای آن منطقه نیز می توان استفاده کرد. باید دانست که سقف متحرک که یکی از انواع سقف برقی است می تواند از شیشه، صفحات فلزی عایق شده ، صفحات پلکسی و . . . ایجاد شود از طرفی این سقف ها در دو حالت اتوماتیک و دستی در دنیا موجود است.

سقف متحرک پارچه ای

سقف متحرک پارچه ای متشکل از یک سیستم پوشش پارچه ای و آلومینیومی است که بر روی یک ریل حرکت می کند. همان طور که بیان شد سقف متحرک به دو حالت مکانیکی و اتوماتیک هستند. از این رو در سقف های متحرک پارچه ای اتوماتیک که با نصب یک موتور، نیروی محرکه این سقف به وجود می آید، از طرفی با طراحی یک ریموت کنترل و یا یک دکمه، عمل جمع شدن و باز شدن سایه بان پارچه ای به صورت خودکار و کنترل شده انجام می شود. اما در مدل سقف متحرک چادری مکانیکی، این سازه پارچه ای با هدف کاهش هزینه برای مشتری، عمل جمع شدن و باز شدن با استفاده از دست انجام می شود.

 

کاربرد سقف متحرک پارچه ای

در گذشته از سقف غشایی برای پناه گاه استفاده می شد اما امروزه سقف های چادری بعنوان المان دکوراتیو برای زیبای فضای باز و داخلی استفاده می شود، علاوه بر این از سقف پارچه ای ثابت و سقف متحرک پارچه ای می توان به عنوان سایه بان در برابر نور خورشید و حفاظت در برابر باد و باران استفاده نمود. سقف متحرک پارچه ای را می توان در مکان های مختلف با کاربری های متفاوت استفاده کرد و اما مکان هایی که از سازه کششی متحرک می توان استفاده کرد شامل موارد زیر می تواند باشد:

  • سایبان استخر فضای باز: برای محافظت و تمیزماندن استخر و اطراف آن از آلودگی و کثیفی یکی از متریال هایی که می توان استفاده کرد سقف متحرک پارچه ای برای استخر خواهد بود از این رو علاوه بر محفوظ ماندن استخر از آلودگی، سقف استخر بسیار زیبایی می توان داشت.

  • سایبان کافی شاپ: یکی از انتخاب های کافی شاپ هایی که خواستار استفاده از فضای سبز بیرونی خود هستند می تواند سقف چادری متحرک در این محوطه سبز بیرونی باشد، تا در زمان هایی که آب و هوا مطبوع بوده این سقف را باز کرده تا مشتریان کافی شاپ از فضا و هوای مطبوع لذت ببرند.

 

 

 

 

  • سایه بان استادیوم:برای محافظت تماشاگران در یک استادیوم می توان از سایه بان های پارچه ای استفاده کرد. یکی از گزینه های مورد استفاده سایبان پارچه ای متحرک برای استادیوم هایی مانند زمین فوتبال، زمین تنیس و . . . می باشد تا درهنگام برگزاری مسابقات که همراه با آب و هوای بد جوی مانند طوفان و باران های شدید یا در زمانی که  شدت تابش نور خورشید زیاد است مسئولان با بستن سقف متحرک تماشاگران را از این شرایط جوی محافظت کنند.

 

  • سقف رستوران: برای رستوران هایی که دارای باغ و یا  محوطه سبز خارجی هستند که یکی از جلوه های زیبایی آن رستوران است یکی از المان های دکوراتیو و محافظتی برای این مکان می تواند سقف متحرک پارچه ای باشد تا در شرایط جوی مناسب مخصوصا در شب ها با باز کردن سقف پارچه ای متحرک مشتریان در زیر آسمان پر ستاره شب، در فضایی رمانتیک شام خورد را میل نمایند.

 

 

  • سقف پارچه ای گلخانه: یکی از گزینه های مناسب برای کنترل نور خورشید ، باد و . . . در فضاهایی مانند گلخانه می تواند پوشش متحرک پارچه ای باشد، برای ایجاد شرایط مناسب در داخل گلخانه بسته به گیاهان این مکان با باز کردن و بستن سازه پارچه ای متحرک می توانند شرایط مناسب را در این مکان ایجاد نمایند.

  • سقف تراس و سایبان بام منازل: برای ایجاد یک مکان زیبا در تراس ها و بام منازل و باغ ها می توان از سازه کششی چادری متحرک استفاده کرد تا در زمان مهمانی مخصوصا در مهانی هایی که در شب برگزار می شود با باز کردن این سقف متحرک چادری یک شب پر ستاره ماندگار را برای مهمان ها محیا کرد.

 

 

 

 

مقایسه سقف متحرک چادری با سقف پارچه ای ثابت

از محدودیت ها و چالش هایی که در سقف متحرک چادری در مقایسه با سقف پارچه ای ثابت وجود دارد موارد زیر را بیان کرد:

  • فرم های طراحی شده برای سقف های متحرک پارچه ای محدود بوده است چرا که مکانیزم حرکتی این سقف متحرک چادری به صورت فضای هندسی منظم به شکل مربع و مستطیل است و مانند سقف های پارچه ای ثابت از تنوع فرم در طراحی برخوردار نیستند
  • مقاومت سقف پارچه ای اتوماتیک در برابر طوفان و بادهایی با شدت ۶۰ کیلومتر بر ساعت است. بنا بر این در برابر طوفان و باد هایی که با سرعت های بالاتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت باشند این سایبان پارچه ای آسیب خواهد دید از این رو در مقایسه با سایه بان پارچه ای ثابت، مقاوت خیلی کمتری در برابر وزش باد خواهند داشت.
  • مقاومت سقف پارچه ای برقی در برابر برف در حدود ۷۰ کیلوگرم بر مترمربع است از این رو این سقف متحرک چادری در مناطقی که بارش برف بالاست مناسب نخواهد بود بنا بر این مقاومت این سازه متحرک در مقایسه با سازه پارچه ای ثابت خیلی پایین است.
  • اگر چه سقف متحرک چادری را می توان در اقلیم های متفاوت استفاده کرد ولی با توجه به هزینه نسبتا بالا در مقایسه با سقف پارچه ای ثابت استفاده از این سقف در مناطقی که شدت بالای نور خورشید، بارش بالای برف و شدت باد بالا است مقرون به صرفه نخواهد بود. زیرا نسبت به هزینه ای که برای نصب این سازه کششی متحرک می شود نمی توان به خوبی از آن استفاده کرده و امکان آسیب دیدگی این سازه در این نوع مناطق آب و هوایی بسیار بالا خواهد بود.

ویژگی های مهم سقف پارچه ای متحرک

یکی از متریال های بسیار زیبا که می تواند به عنوان المان دکوراتیو استفاده کرد سازه پارچه ای است که علاوه بر زیبایی می توان فضای باز را از گزند باد و باران محافظت کند، از طرفی سقف پارچه ای متحرک به علت اینکه یکی از متریال های ساختمانی سبک است می تواند عوارض احتمالی در هنگام وقوع زمین لرزه را تا حدود زیادی از بین ببرد. از طرفی افرادی که در زیر سقف متحرک چادری قرار می گیرند می توانند به راحتی ارتباط نزدیکی با فضای خارج داشته باشند چرا که اینسقف متحرک دارای یک سقف نازک است از این رو افرادی که در زیر این سایبان متحرک در زمان های بارش باران هستند می توانند از صدای برخورد باران با این سقفو بارش باران لذت ببرند. یکی دیگر از ویژگی های مهم این سایه بان پارچه ای متحرک هرچه زیبا کردن فضای خارجی با استفاده از پارچه هایی به جنس PVC  و سازه های آلومنیومی است که در کنار این متریال ها می توان از نورپردازی با لامپ های LED استفاده کرد که فضای داخلی این سازه متحرک را می تواندهرچه زیبا تر کند. نکته پایانی درباره این سازه کششی بسیار زیبا این است که در هنگام نصب سقف پارچه ای متحرک نیازی نیست که حق قانونی را به شهرداری و مراجع دولتی پرداخت کرد.

قیمت سقف چادری متحرک اتوماتیک

به طور کلی قیمت سقف متحرک پارچه ای اتوماتیک بر اساس متریال هایی که در این سازه متحرک استفاده می شود متفاوت خواهد بود، از این رو قیمت واحد که بر اساس یک متر مربع است در سقف متحرک با ابعاد کوچک نسبت به ابعاد بزرگ تر متفاوت است چرا که در این نوع سقف متحرک پارچه ای، موتور، ریموت، رسیور، گیربکس عقب، شافت انتقال نیرو، قفل ها و تنظیم کننده های جلو و چرخ های بکار رفته در ابعاد کوچک و بزرگ مشترک است و با سرشکن کردن قیمت این موارد در سقف متحرک چادری اتوماتیک، اختلاف قیمت در سایه بان اتوماتیک در ابعاد کوچک و بزرگ به وجود خواهد آمد. از طرفی علاوه بر موارد نام برده که بر قیمت اینسقف اتوماتیک موثر است متریال پروفیل های آلومینیومی مورد استقاده قرار می گیرد که اصلی ترین و گرانترین متریال این سازه کششی است که بر قیمت نهایی اینسازه متحرک برقی موثر است از این رو با توجه به اینکه در سقف های متحرک پارچه ای اتوماتیک بزرگ ضایعات کمتری در استفاده از این متریال گران وجود خواهد داشت، قیمت این سایبان چادری در ابعاد بزرگ و کوچک تفاوت خواهد کرد.

  • ۹۷/۰۲/۲۴
  • ساینا سایه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی