شرکت ساینا سایه

سازنده انواع سایبان پارچه ای و آلاچیق و سایبان چادری

شرکت ساینا سایه

سازنده انواع سایبان پارچه ای و آلاچیق و سایبان چادری

شرکت ساینا سایه

گروه مهندسی ساینا با هدف ارائه تمامی خدمات مرتبط به فضای باز (Outdoor) شامل طراحی معماری، طراحی مهندسی، تأمین، اجرا و نگهداری فعالیت های خود را در کشور عزیزمان ایران آغاز کرد. هدف اصلی شرکت ساینا ارائه خدمات مهندسی منطبق با استانداردها و تکنولوژی های روز دنیا با مشارکت شرکت های اروپایی و پیشرو در فعالیت های مهندسی و نور پردازی فضای باز می باشد.

تلفن تماس : 88558165
09198101148

شرکت ساینا برای پیشبرد اهداف خود اقدام به ثبت دو برند ساینا سایه و ساینا روشن نموده است. برند ساینا سایه شامل تمامی فعالیت های مرتبط به طراحی و اجرای سازه های کششی و پارچه ای می باشد. برند ساینا روشن دارای هدف تأمین تجهیزات نورپردازی فضای باز و همچنین توسعه دانش طراحی و اجرای نورپردازی در پروژه های عمرانی کشور می باشد.

سازه های پارچه ای یکی از انواع سازه های غشایی می باشند که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند در سال های اخیر به شدت مورد استقبال کشور های اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس قرار گرفته است. علیرغم مزیت های بیشمار سازه پارچه ای، پیچیدگی های مهندسی و همچنین اهمیت طراحی معماری این سازه ها استفاده از سازه های چادری در کشور را بسیار محدود کرده است.

برند ساینا سایه با هدف انتقال کامل دانش فنی مهندسی سازه های کششی – پارچه ای و همچنین امکان اجرای این سازه ها در تمامی ابعاد و رفع نیازهای مشتریان فعالیت های خود را آغاز نمود. هدف از این برند در کنار ارائه خدمات و محصولات مطابق با استانداردهای جهانی، فرهنگ سازی و آشنا کردن هر چه بیشتر معماری ایران با سازه های پارچه ای و مزایا و محدودیت های آن می باشد.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

طراحی سه بعدی و انیمیشن طرح سایبان پارچه ای با سازه کششی برای فضای باز خارجی بین دو مجتمع تجاری به عنوان المان دکوراسیون شهری و برای زیبا سازی شهری شرکت ساینا سایه مجری انواع سایبان چادری ، سازه کششی و آلاچیق پارچه ای 


برای مشاهده فیلم انیمیش ساخته شده بر روی لینک کلیک کنید. 

http://www.aparat.com/v/xCSJQ

  • ساینا سایه

المان دکوراتیو پارچه ای طرح شید – بوشهر















خلاصه پروژه :

مساحت : ۱۵۰ متر مربع

کاربری : سایبان المان شهری

محل پروژه : بوشهر

سال :  ۱۳۹۵

مشخصات سازه : فولاد با لعاب کروم

نوع جوش : فرکانس بالا HF




شرکت ساینا با برند ساینا سایه (پوشان گستران) ارائه دهنده خدمات مهندسی شامل طراحی، ساخت و نگهداری انواع سازه های کششی می باشد. پروژه المان شهری دکوراتیو پارچه ای بوشهر از مجموعه پروژه های شهرداری بوشهر برای زیبا سازی منظر شهری و همچنین ایجاد سایبان در شهر های جنوبی و گرم کشور می باشد. پس از پروژه مجتمع گردشگری بوشهر این پروژه یکی دیگر از نمونه های اجرا شده این شرکت در منطقه جنوب کشور می باشد.

 

طرح معماری سازه پارچه ای

این پروژه در یکی از مناطق پر تردد شهر بوشهر با هدف ایجاد سایبان برای استراحت عابران پیاده و همچنین ایجاد المان دکوراتیو شهری تعریف و طراحی شد. در طراحی این المان دکوراتیو پارچه ای توجه به معماری منظر منطقه مورد توجه طراحان تیم ساینا سایه قرار گرفت. در نهایت با توجه به اهمیت ایجاد سایبان گسترده و یکپارچه سازه پارچه ای طرح شید به صورت ویژه طراحی شد. با توجه به رستوران میداف در نزدیکی پروژه تعداد عابران پیاده و شهروندان در این منطقه بسیار زیاد بوده در نتیجه لزوم توجه به سایبان و محل استراحت از اهمیت بالایی برخوردار بود.
مساحت این سازه چادری در مجموع حدود ۱۵۰ متر مربع می باشد که شامل دو سایبان به فرم شید به مساحت تقریبی ۷۵ متر مربع طراحی و نصب شد. با توجه به نزدیکی به ساحل دریا طراحی این سایبان ها به نحوی انجام شد که علاوه بر ایجاد سایبان دید به دریا محدود نگردد.

 

ویژگی های سازه و پارچه المان دکوراتیو پارچه ای

با توجه به اهمیت زیبایی سازه پارچه ای با توجه به کاربرد دکوراتیو آن در این پروژه تمامی اتصالات با آب کروم لعاب داده شده تا علاوه بر زیبایی فوق العاده آن، مقاومت آن در برابر رطوبت و فضای اسیدی دو چندان شود.

با توجه به ویژگی های اقلیمی منطقه بوشهر از قبیل تابش شدید آفتاب در طول روز ، رطوبت بسیار زیاد ، تغییر دمای بالا به دلیل کویری بودن منطقه و همچنین احتمال وزش شدید باد، محاسبات مهندسی از اهمیت بالایی برخوردار بود، مصالح استفاده شده در این سازه چادری اعم از قطر و گوشته سازه فولادی استفاده شده و جنس و وزن پارچه های استفاده شده به دقت محاسبه شدند. پارچه مورد استفاده در این سازه های چادری از نوع پارچه های پلی استر با روکش دو طرفه پی وی سی و ضد اشعه UV بوده است.  با توجه به اهمیت رضایت مشتری و جلب اطمینان کارفرما پروژه اجرا شده اعم از طراحی، مصالح و اجرا به صورت کامل توسط بخش فنی شرکت ساینا به مدت ۳ سال گارانتی شده است.

مشخصات پروژه

این پروژه در مجموع دو سایبان چادری به فرم شید به مساحت ۷۵ متر مربع می باشد که در مجموع مساحت ۱۵۰ متر مربع را تحت پوشش قرار می دهد. دراتصال قطعات سازه پارچه ای از روش جوش فرکانس بالا ( High Frequency ) استفاده گردیده است.

 


  • ساینا سایه

سقف پارچه ای پارکینگ به دلایل زیر از امنیت بالایی برخوردار است : 

مقاومت در برابر زلزله

تمامی طراحی صورت گرفته برای سازه کششی و سایبان پارچه ای بر اساس آیین نامه های ساختمانی و استانداردهای مرتبط با زلزله انجام می پذیرد و این سازه همانند یک ساختمان دارای محاسبات پیچیده مهندسی می باشد و در برابر زلزله احتمالی تمامی قسمت های آن از قبیل فونداسیون ، ستون و سقف رفتاری متناسب با فشار وارده بر آن مطابق مبحث ششم زلزله و آیین نامه زلزله ایران ( استاندارد ۲۸۰۰ ) خواهد داشت. همچنین جنس پارچه کششی مورد استفاده بعلت پیش تنیدگی در برابر بارهای وارده احتمالی ناشی از برخورد قطعات جدا شده از ساختمان های دیگر بعلت زلزله و … با آن همانند یک سقف ساختمان مقاومت خواهند کرد.

ضربه گیر

یکی از ضعف های عمومی سایبان های پارکینگ داشتن پایه ستون های زیاد و امکان برخورد ضربه خودرو ها با پایه ستون سازه می باشد ، یکی از قابلیت های سازه کششی داشتن حداقل پایه ستون می باشد که احتمال برخورد خودرو با سازه و آسیب دیدن هر دو را به شدت کاهش می دهد. قابلیت دیگر مهندسی ساز بودن این سازه ها بر اساس آیین نامه های ساختمانی می باشد ، از این رو حتی در صورت برخورد احتمالی خودرو با پایه ستون این سازه همانند یک ساختمان مسکونی با سازه فلزی در برابر ضربه مقاومت می نماید و خسارات جانبی ناشی از حادثه را به شدت کاهش می دهد.

مقاومت در برابر وزش شدید باد

جنس پارچه و رویه سازه نقش مهمی در برابر مقاومت در برابر باد دارد . شاید برای شما بارها پیش آمده باشد که دیده باشید سقف یک سایبان با وزش یک باد شدید از جای خود کنده شد و در هوا به حرکت در آمده است. پارچه کششی به علت پیش تنیدگی که در آنها وجود دارد در برابر فشار شدید باد مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت . وجود اجسامی تیز همانند شاخه درختان و قطعات فلزی در بادهای شدید امری معمول می باشد که بر خورد آنها با سرعت بالا بر هر سطحی موجب بروز خسارت در آن خواهد شد ولی پارچه های کششی به علت داشتن فیبر در داخل پارچه مقاومت بسیار بالایی در برابر پارگی خواهند داشت.

علاوه بر سقف پارچه ای، ستون ها و ساختمان سازه کششی نیز به علت محاسبات مهندسی بر اساس آیین نامه مقررات ملی ساختمان ایران تا وزش بادی به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت مقاومت خواهند داشت. یک پارچه طراحی شده برای سازه پارچه ای مقاومت کششی ۱۰ تن در جهت تار و پود خود خواهد داشت. در حاشیه جنوبی خلیج فارس که سایبان پارچه ای پارکینگ استفاده گسترده ای در سالیان اخیر داشته است در برابر بادهایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز مقاومت داشته اند.

عملکرد پارچه سازه چادری در برابر آتش

عملکرد پارچه سازه چادری در برابر آتش

ضد حریق

بهترین عبارت برای تعریف عملکرد سازه پارچه ای در برابر آتش « قابلیت اشتعال محدود می باشد ». یعنی این چادرها در صورت قرارگیری در مجاورت منبع آتش می سوزند اما به محض حذف منبع آتش متوقف می شوند به عبارت دیگر پارچه های سازه پارچه ای خود سوز نیستند. این سازه ها حتی طبق استاندارد های ایران قابل استفاده برای پمپ بنزین می باشد که خطر آتش سوزی در آن بسیار بالاست. ضد حریق بودن و مقاومت در برابر آتش پارچه کششی بخصوص پارچه UPVC موجب می شود تا در صورت بروز حادثه آتش سوزی تحت هیچ شرایطی اتش از سقف به پایین منتقل نگردد و برخلاف سایبان های دیگر قطعه آتش زا بر روی خودرو نیفتند و خسارتی از این جهت متوجه خودرو سواری نگردد.

تحمل بار

معمولا سایبان ها در نزدیکی ساختمان اصلی ساخته می شوند و یا در صورت کارگذاشتن در فضای باز وجود تیرهای چراغ و یا درختان پر شاخ و برگ در کنار آنها امری معمول می باشد. در صورت سقوط اجسام از ارتفاع ساختمان کناری ، شکستن شاخه درختان و یا سقوط تیر چراغ و یا هر جسم سنگین دیگر بر روی سایبان پارکینگ پارچه ای ، هم چادر کششی قرار گرفته بر روی آن و هم سازه در برابر فشار مقاومت خواهند داشت و سازه تحمل بار بالایی خواهد داشت ، زیرا این شرایط در آیین نامه های ساختمانی ایران همانند مبحث ششم مقرارت ملی و استاندارد ۲۸۰۰ پیش بینی شده است و اسکلت سازه کششی پارکینگ خودرو بر اساس آنها و بطور کاملا مهندسی طراحی شده و محاسبات بر اساس استانداردها و توسط بروزترین نرم افزار های مهندسی صورت گرفته است.

در طراحی های سازه کششی برای بار برف مقاومت کششی پارچه ها را در حدود ۶ تن در نظر می گیرند تا ضریب اطمینان کافی طراحی وجود داشته باشد و هیچ گونه مشکلی برای سازه اجرا شده در گذر زمان پیش نیاید. اگر فرض شود که مقاومت پارچه ها حدود ۱۰ تن بر واحد طول در نظر گرفته شود در اینصورت مقاومت پارچه حدود ۱٫۷ تن بر متر محاسبه خواهد شد و تنش کششی داخل چادر به دلیل پیش تنیدگی در حدود ۱۵۰-۳۵۰ کیلوگرم بر متر خواهد بود.

  • ساینا سایه