شرکت ساینا سایه

سازنده انواع سایبان پارچه ای و آلاچیق و سایبان چادری

شرکت ساینا سایه

سازنده انواع سایبان پارچه ای و آلاچیق و سایبان چادری

شرکت ساینا سایه

گروه مهندسی ساینا با هدف ارائه تمامی خدمات مرتبط به فضای باز (Outdoor) شامل طراحی معماری، طراحی مهندسی، تأمین، اجرا و نگهداری فعالیت های خود را در کشور عزیزمان ایران آغاز کرد. هدف اصلی شرکت ساینا ارائه خدمات مهندسی منطبق با استانداردها و تکنولوژی های روز دنیا با مشارکت شرکت های اروپایی و پیشرو در فعالیت های مهندسی و نور پردازی فضای باز می باشد.

تلفن تماس : 88558165
09198101148

شرکت ساینا برای پیشبرد اهداف خود اقدام به ثبت دو برند ساینا سایه و ساینا روشن نموده است. برند ساینا سایه شامل تمامی فعالیت های مرتبط به طراحی و اجرای سازه های کششی و پارچه ای می باشد. برند ساینا روشن دارای هدف تأمین تجهیزات نورپردازی فضای باز و همچنین توسعه دانش طراحی و اجرای نورپردازی در پروژه های عمرانی کشور می باشد.

سازه های پارچه ای یکی از انواع سازه های غشایی می باشند که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند در سال های اخیر به شدت مورد استقبال کشور های اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس قرار گرفته است. علیرغم مزیت های بیشمار سازه پارچه ای، پیچیدگی های مهندسی و همچنین اهمیت طراحی معماری این سازه ها استفاده از سازه های چادری در کشور را بسیار محدود کرده است.

برند ساینا سایه با هدف انتقال کامل دانش فنی مهندسی سازه های کششی – پارچه ای و همچنین امکان اجرای این سازه ها در تمامی ابعاد و رفع نیازهای مشتریان فعالیت های خود را آغاز نمود. هدف از این برند در کنار ارائه خدمات و محصولات مطابق با استانداردهای جهانی، فرهنگ سازی و آشنا کردن هر چه بیشتر معماری ایران با سازه های پارچه ای و مزایا و محدودیت های آن می باشد.

طبقه بندی موضوعی

طول عمر سازه و پارچه کششی چقدر است؟

سازه پارچه ای از سازه ای فولادی و پوشش پارچه بر روی آن تشکیل شده است. فولاد استفاده شده با توجه به پوشش رنگ الکترواستاتیک تامین شده توسط شرکت در شرایط جوی نامناسب کاربری خواهد داشت. هرچه نگهداری از سازه بهتر انجام شود طول عمر آن افزایش پیدا خواهد کرد. پارچه کششی توسط کارخانه اروپایی تولید کننده برای شرایط جوی بسیار نامناسب خلیج فارس گارانتی شده است. عمر مفید یک پارچه کششی PTFE تا ۴۰ سال و پارچه کششی PVDF بسته به نوع روکش بین ۱۵ تا ۲۰ سال خواهد بود. علاوه بر این ضمانت نامه ها ، شرکت مهندسی ساینا برای پروژه های خود گارانتی لازم و معتبر برای عملکرد مناسب سازه در طول عمر بهره برداری را ارائه می نماید.

عملکرد سازه پارچه ای در برابر آتش چگونه است؟

این پارچه ها در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند و طبق تمامی استاندارهای موجود روز اروپا مقاوم در برابر آتش بوده و قابلیت استفاده به عنوان سقف پارچه ای را دارند استانداردها و آیین نامه های ایمنی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استفاده از سازه پارچه ای را تایید می کنند. پارچه کششی حالت خود سوز ندارد. یعنی در صورتی که در معرض آتش شدید قرار بگیرند، محل تماس با شعله آسیب می بیند و جمع می شوند اما باعث گسترش آتش نمی شوند ، شعله ور نمی گردند و آتش به سایر قسمت های سازه پارچه ای سرایت نمی کند.

بیشتر بخوانید :

مقاومت در برابر آتش سازه پارچه ای

مقاومت سازه پارچه ای در برابر برف و باد شدید چگونه است؟

سازه های پارچه ای پیش از ساخت و نصب، به صورت کامل توسط بخش مهندسی شرکت طراحی شده و محاسبات مهندسی برای آن انجام می شود. تمامی سازه های پارچه ای ثابت طراحی شده مطابق مقررات ملی ساختمان ایران بارگذاری می شوند و محاسبات مهندسی برای آنها انجام می گردد. در شرایط عادی و براساس ایین نامه های ساختمانی ایران سرعت باد برای این سازه ها ۸۰  km/h  و بار وزن وارده بر آن ۱۰۰ کیلوگرم بر متر مربع بار برف طراحی می شوند. مراقب شرکت هایی که هزینه بسیار پایین برای اجرای کار را می دهند باشید، زیرا حذف بار برف و مقاومت در برابر باد هزینه ها را به شدت کاهش خواهد داد و آسیب پذیری سازه افزایش پیدا می کند زیرا سازه بر طبق اصول مهندسی ساخته نشده است.

بیشتر بخوانید :

طراحی سازه پارچه ای

ضمانت کارکرد مناسب سازه پارچه ای چیست؟

پارچه های کششی در صورت استفاده صحیح ۱۰ سال گارانتی شرکت تولید کننده را دارد، تمامی سازه ها، دوخت و عملکرد سازه در شرایط متفاوت به مدت ۵ سال به صورت کامل و صد در صدی توسط شرکت گارانتی می گردد. بعد از گذشت ۵ سال نیز شرکت به مشتریان خود خدمات پس از فروش کامل ارائه می دهد. در موارد خاص شرکت ضمانت نامه و بیمه نامه های متفاوتی نیز به مشتریان ارائه می کند.

آیا پارچه کششی پاره می شود ؟

امکان پاره شدن در شرایط عادی وجود ندارد ولی در صورت استفاده ناصحیح و یا برخورد با شدت زیاد اجسام نوک تیز نظیر چاقو امکان آسیب دیدن پارچه وجود دارد، در صورت بروز آتش سوزی تنها قسمت هایی از پارچه که در معرض شعله مستقیم قرار دارند سوراخ می شوند. توصیه ما برای طراحان شهری که می خواهند از سایبان پارچه ای در محیط های عمومی شهری استفاده کنند انتخاب فرمهای یکسان می باشد تا با تیپ سازی هزینه تعمیرات انها کاهش پیدا کند.

در صورت آسیب دیدن پارچه، تعمیر آن به چه نحو خواهد بود؟

تعمیرات مربوط به سازه پارچه ای بستگی به میزان خرابی موجود بر آن متفاوت می باشد. خرابی های مربوط به پاره شدن پارچه در محل و طی مدت چند ساعت تعمیر می شود. در صورت بروز آتش سوزی و خرابی دوخت پارچه پیشنهاد می شود که بخش خراب پارچه جدا شود و در کارگاه پارچه تعمیر و یا در صورت لزوم تعویض شود.

شست و شوی پارچه کششی به چه نحوی می باشد؟

یکی از ویژگی های سازه پارچه ای قابلیت انعکاس نور می باشد. سطح بیرونی سازه پارچه ای با گذشت زمان آلوده می شود و تا حدود کمی بر روی خواص انعکاسی آن موثر است. سطح پایینی سازه پارچه ای که بیشتر دیده می شود به ندرت کثیف شده و کامل بدون تغییر می ماند. تمیز کردن پارچه سالی یک بار پیشنهاد می شود. تمیز کردن این پارچه ها به دلیل روکش pvc بسیار ساده می باشد و یکی از مزایا و برتری های سازه پارچه ای این است که تنها با کمک آب کاملا تمیز می شوند. برای بهتر تمیز شدن آن از کف صابون و برس نرم نیز می توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید :

نگهداری سازه پارچه ای

حداکثر دهانه قابل اجرا برای سازه های پارچه ای چقدر است؟

دهانه های تا ۱۲ متر به سادگی قابل اجراست. برای دهانه های بزرگتر طراحی مهندسی خاص با استفاده از سازه های کششی فضاکار با توجه به موقعیت پروژه انجام خواهد شد.

سازه پارچه ای قابلیت جابجایی دارد؟

سازه پارچه ای، سازه ای ثابت محسوب می گردد، اما با توجه به طراحی خاص اتصالات (استفاده از پیچ و مهره ) باز نمودن سازه ، جدا سازی پارچه و انتقال آن به مکان دیگر ممکن خواهد بود. در صورتی که تصمیم به انتقال سازه پارچه ای دارید حتما برای باز کردن پارچه و نصب مجدد از متخصصین استفاده کنید تا به پارچه آسیبی وارد نشود.

سازه پارچه ای با چه فرم هایی قابل ساخت است؟

فرم و شکل سازه های پارچه ای بسیار متنوع هستند و محدودیت مهندسی خاص ندارند لذا قابلیت طراحی برای پروژه خاص را دارند. بخش طراحی شرکت ساینا قابلیت طراحی سازه پارچه ای با توجه به شرایط پروژه و فرم دلخواه کارفرما را با بهره گیری از آخرین متدهای مهندسی دارد.

بیشتر بخوانید :

فرم های سازه چادری

می توان از پارچه رنگی برای سازه پارچه ای استفاده کرد؟

بله، سازه پارچه ای دارای تنوع رنگی زیادی است. اما پیشنهاد ما استفاده از رنگ سفید می باشد. رنگ سفید علاوه بر قابلیت نورپردازی مناسب، برخی خواص فیزیکی مانند انعکاس نور خورشید را دارد که این قابلیت ها در پارچه های رنگی کمتر است.

این سازه ها به فونداسیون نیاز دارند ؟

بله، سازه های پارچه ای با توجه به اینکه ثابت هستند و تحت بارهای متفاوت (باد و برف) مقاومت می کنند حتما نیازمند فونداسیون هستند. اما در صورتیکه پروژه در محلی باشد که محدودیت های اجرای فونداسیون وجود داشته باشد مانند روف گاردن ها و تراس ها، بخش مهندسی با استفاده از دیوارهای موجود و فرم های خاص ابعاد فونداسیون را حداقل می کند. در حالت کلی برای تمامی پروژه ها نفشه اجرایی فونداسیون توسط بخش فنی تهییه می گردد.

مدت زمان ساخت یک سازه پارچه ای چقدر است؟

ساخت هر پروژه با توجه به ویژگی های آن زیر نظر مدیر پروژه دارای زمان‌بندی و کنترل پروژه کامل می باشد. برای پروژه های زیر ۱۰۰ متر مربع زمان حداکثری ۲۱ روز کاری خواهد بود. زمان نصب در محل با توجه به اندازه پروژه حداکثر ۲ تا ۳ روز طول می کشد.

نور پردازی در شب برای این سازه ها مناسب است؟

یکی از ویژگی های منحصر به فرد سازه های پارچه ای خاصیت پخش نور بر روی پارچه کششی می باشد که قابلیت نورپردازی آنها را بسیار افزایش می دهد. استفاده از پروژکتورهای led رنگی برای ایجاد زیبایی خیره کننده در شب و نورپردازی یکی از دلایل گسترش استفاده از این سازه ها می باشد. شرکت ساینا در صورت درخواست کارفرما در کنار طراحی و اجرای سازه پارچه ای، پکیج کاملی از خدمات نورپردازی ارائه می دهد. نورپردازی متنوع پارچه کششی آن را به گزینه مطلوب برای طراحان غرفه های نمایشگاهی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید :

نورپردازی سازه پارچه ای

 

آیا سازه پارچه ای دوستدار محیط زیست می باشد ؟

پارچه های کششی به همراه اسکلت فلزی آن  ۱۰۰ % قابلیت بازیافت را دارند و با توجه به طول عمر بسیار بالایی که دارند درصد انرژی صرف شده جهت ساخت آنها بسیار بهینه می باشد. در مورد سایبان های کششی طبق تحقیقات صورت گرفته هزینه سیستم های سرمایشی برای زیر سقف کششی حداقل ۴۰% کاهش پیدا می کند که در کنار کاهش سایر هزینه ها منجر به مصرف کمتر انرژی های فسیلی و حفظ محیط زیست می شوند.

آیا از تمامی شهرستانهای کشور سفارش کار می گیریم ؟

بله ، شرکت ساینا سایه تا به امروز پروژه های مختلفی را علاوه بر شهر تهران در شهرستان های دیگر نیز به اتمام رسانده است و محدودیتی از نظر اجرا در سایر شهرها و استان های کشور را ندارد. چون سازه بصورت پیش ساخته می باشد به راحتی به محل مورد نظر حمل شده و در آنجا نصب می گردد.

هزینه سازه پارچه ای در مقایسه با سایر سقف ها چگونه است؟

رقبای سازه پارچه ای شامل سقف های شیشه ای، آلاچیق های چوبی و سقف های پلی کربنات می باشند. برای مقایسه مناسب‌تر هزینه باید به پارامترهای دیگر مانند تنوع در فرم ، ظاهر و همچنین طول عمر آن دقت شود. تمامی این گزینه ها نسبت به سازه پارچه ای محدودیت شدید در تنوع فرم های سازه ای دارند. طول عمر مفید سازه های پلی کربنات نسبت به سایر گزینه ها بسیار کوتاه تر می باشد. از نظر هزینه سازه های پارچه ای نسبت به سقف های چوبی و شیشه ای بسیار ارزان تر و اجرای آنها بسیار سریع تر می باشد.

 

چرا قیمت شرکت های همکار متفاوت است ؟

شرکت ها با اضافه نمودن قیمت و هزینه تراشی در مراحل بعدی کار برای ارائه خدمات عرف مهندسی اختلاف قیمت اولیه خود را جبران کرده یا با کاهش وزن سازه ، استفاده از متریال های ارزان، جنس پارچه بی کیفیت و دوخت ارزان دستی ، هزینه های خود را کاهش می دهند. این کاهش کیفیت در متریال مصرفی باعث می شود تا در محاسبات مهندسی بار برف و مقاومت در برابر باد حذف گردد که به علت ضعف اسکلت سازه و جنس پارچه این سایبان ها آسیب پذیری انها بسیار بالا خواهد رفت.

بیشتر بخوانید :

قیمت و هزینه سازه پارچه ای چگونه تعیین می شود ؟ 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی